Logo Logo
Štýlová pracovňa - premyslené do detailu - III. diel
  • 16.10.2018
  • pracovný stôl, pracovňa

V predchádzajúcich dvoch článkoch sme sa zamerali na kancelárske stoličky a kancelárske stoly. To však samo o sebe nestačí pre to, aby bola vaša pracovňa či kanceláriu príjemným miestom, kde budete tráviť chtiac nechtiac väčšinu dňa. Zútulniť pracovné priestory pomôže vhodne zvolený nábytok a ďalšie doplnky. Na detailoch totiž záleží!

Vhodne zariadené prostredie zvyšuje produktivitu práce - to je fakt, ktorým by sme mali brať do úvahy pri zariaďovaní akéhokoľvek pracovného miesta, nielen kancelárie. Tu je ale potrebné, aby boli priestory reprezentatívne nielen kvôli pracovníkom samotným, ale napríklad aj kvôli obchodným rokovaniam. Na prvý dojem má vplyv nielen interpersonálne kontakt, ale tiež to, ako pôsobí okolia.

Zariadenie by malo zodpovedať typu pracoviska. Rozhodujúce je, či ak sa jedná o uzavretú miestnosť alebo veľkoplošnou kanceláriu (takzvanú open space, kde je nutné priestor postupne deliť). Iná nábytok potom tiež budeme voliť pre riaditeľov alebo manažérov. Vybavenie je možné štylizovať buď do klasické drevené podoby alebo tiež do moderného hi-tech štýlu - avšak nie každý sa v chladných priestoroch a čistých líniách, ktoré sú pre túto architektúru a dizajn typické, môže cítiť príjemne. Hoci by sa to na prvý pohľad nemuselo zdať, doplnky jednoduchých futuristických tvarov môžu vhodne doplniť aj útulnú kanceláriu s moderným dreveným nábytkom a vtlačiť miestu osobitosť a nevšednosť.

V prípade, že zariaďujete kancelárie vo firme je na mieste prihliadnuť k celkovej corporate identity. Tónovať výmaľbu kancelárie a chodieb do firemných farieb, doplnky a vybavenie voliť v tej istej odtieni a podobne doriešiť všetky malé detaily.

Domáce pracovne zase evokujú útulné prostredie s masívnym nábytkom - aj to sa dá vkusne skombinovať s nevyhnutnou modernou technikou. Kancelársky nábytok poskytuje mnoho možností a rôznych variácií. Kancelárske police a regály teda vyberajte v štýle, ktorý vhodne doplní ráz pracovne.

Čo teda ešte zaobstarať k tomu, aby kancelária plnila svoju funkciu na sto percent? Samozrejmosťou sú kancelárske regály, kancelársky stôl iste budete chcieť doplniť o úložné priestory - posuvné boxy či zásuvky na kolieskach sú v tomto prípade ideálne. Hodiť sa môže výkresová skriňa, archivačná otočná skriňa, bezpečnostné schránky alebo vychytávka pod kancelárske stoličky - podložka, ktorá ochráni podlahovú krytinu pred poškodením. Vyberať sa dá s variantov na koberec či tvrdú podlahu.

Pokiaľ si so všetkými nástrahami zariaďovaní chcete poradiť sami, skúste sa držať nasledujúcich niekoľkých sumarizujúcich krokov a na svoje dielo budete na záver určite pyšní:

- nábytok vyberajte tak, aby bol nielen estetický, ale aj funkčný

- výhodou je, ak existuje možnosť ďalej ho kombinovať

- vyberajte zariadenie od spoľahlivých výrobcov

- v neposlednom rade dbajte aj na bezpečnosť a zdravotnú nezávadnosť